Com aprenem?


M’ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre.
Aquest aforisme s’atribueix a Confucio. Edgar Dale va proposar un model sobre la efectivitat dels mètodes d’aprenentatge, que representa una piràmide on els pisos es corresponen amb diferents mètodes d’aprenentatge. A la base estan els més eficaços i participatius.
Intenta respondre a una pregunta ben complicada: com s’apren millor?

Projecte ESPURNA

Espurna, projecte telecol·laboratiu d'atenció a
la diversitat. Què és el projecte Espurna?


El projecte Espurn@ neix a Catalunya amb la intenció de facilitar l'assoliment de les competències bàsiques i la plena integració de dos col·lectius especialment fràgils: el d'aules obertes i el de l’alumnat nouvinguts.
El projecte compta amb el concurs de tota la comunitat educativa, bàsicament alumnes i professors i ho fa tot apostant fort per dos conceptes fonamentals: el de
comunitat i el de treball telecol·laboratiu.

Aquí podreu veure tots els detalls http://www.espurna.cat/

Conferència mundial sobre educació inclusiva

Els propers 21, 22 i 23 d’octubre es celebra novament a Salamanca aquesta important conferència. Fa quinze anys es redactava allà mateix la Declaració de Salamanca, durant la Conferencia Mundial sobre Educació Especial: Accés i Qualitat, convocada per la UNESCO al Juny del 1994. La conferència va suposar el primer espai global on es demanava explícitament la inclusió de fillets i filletes amb discapacitat al sistema educatiu general.
La Convenció dels Drets de lesPersones amb Discapacitat, adoptada por l’ Assemblea General de Nacions Unides al Desembre de 2006, consagra el dret a una educació inclusiva a les lleis internacionals.
Aquí teniu l'enllaç a la pàgina http://inico.usal.es/inclusion09/